Petre Daea la inaugurarea "Raftului Românesc"

User Rating:  / 1
PoorBest 

raftul romanescAzi, 22 noiembrie, Kaufland România a inaugurat primul program național pentru carne de porc 100% românească, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea” și cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, program care poarta numele "Raftul românesc".

Inițiativa crește prezența cărnii de porc autohtone la raft în magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri români. Programul susține în mod durabil dezvoltarea capacității de producție interne a cărnii de porc și răspunde cu o soluție la faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări.

De asemenea, acesta este și primul program în care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor românești.

Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească, un volum fără precedent în retail. Astfel, cantitatea preluată de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an.

Programul vine și cu o componentă educațională: Cooperativa Agricolă „Țara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrană naturală, din furaje ce provin exclusiv din agricultura românească.

Profilul pieței locale a cărnii de porc

Potrivit Cooperativei Agricole Țara Mea, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci.

Pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locală, România trebuie cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc

INS arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.

Producătorii români de carne de porc susțin că România a ajuns importator net de carne de porc, cu aproximativ 50% din consum. Kaufland România s-a decis să schimbe această statistică, potrivit organizatorilor.

În cadrul Târgului Indagra 2017 a fost lansată inițiativa națională "Porc Crescut Românește" dezvoltată de fermieri pentru consumatori, care și-a propus să redea cărnii de porc crescut în România supremația la masa românilor.

În România, consumul anual de carne de porc este mai mic cu 30% față de media europeană.

Potrivit balanței cu produse agroalimentare, în 2016, carnea de porc se afla în topul importurilor, cu o cantitate de 197.000 de tone, în valoare de 343,6 milioane de euro, creșterea valorică fiind cu 16,2% (+47,9 milioane de euro) mai mare față de anul 2015.

PROGNOZA METEO